👁 Okiem Rekrutera – Małe Sówki 🦉

Autor: Agata Zalewska

🏞️ Dawno dawno temu w przedszkolu za lasem Pani Mądra Sówka uczyła swoje małe Sówki 3 prostych, ale bardzo magicznych słów: ,, dziękuje, przepraszam i proszę”.

Po kilku latach kiedy małe Sówki poszły sobie w Świat, niestety nie każda z nich pamiętała o tych zasadach.

Myślę, iż każde szkolenie dla Pracowników obojętnie z jakiej branży jak i tematyce powinno się tak zaczynać: ,,a teraz przypomnijcie sobie czego najważniejszego nauczyliście się w przedszkolu co możecie przenieść do biznesu i zawodowego życia ?”

🙅‍♀️ Mam ostatnio alergię na bardzo roszczeniowych Klientów, którzy zdarzają się chyba każdemu. Taki typ co nie odzywa się miesiącami (mimo prób kontaktu), a potem dzwoni z tematem na już. Najlepiej rzucić cały misternie ułożony plan pracy, a na koniec nie usłyszeć nawet dziękuję.

Nie lubię:

  • braku szacunku, krętactwa np. historii, że faktura zaginęła
  • kiedy jedynie cena gra pierwsze skrzypce, a zapomina się o jakości i ciężkiej pracy po tej drugiej stronie
  • braku feedbacku i jasnych zasad gry
  • podziemia rekrutacyjnego: klient szuka pracowników i tak na własną rękę czy zatrudnia sztab agencji rekrutacyjnych roznych maści
  • nie lubię jak klienci podważają nasze kompetencje, nie czytają rekomendacji i żyją w przekonaniu, że rekrutacja to tylko wywieszanie płatnych ogłoszeń

Biznes to nie tylko twarde zasady gry, brak sentymentów, to nie pole bitwy, gdzie nie ma czasu na sentymenty, a wydaje się rozkazy.

 

💪 Jak z tym walczę?

Staram się stawiać jasne granice i walczę o Klienta/ Projekt dopóki widzę sens;-) Podnoszę telefon kilka razy i wybieram numer, piszę smsa a na końcu maila – żeby dotrzeć różnymi kanałami. Jeśli nadal jest cisza w eterze to idę po prostu dalej, tam gdzie mnie potrzebują.

@Jakub Kocjan – jesteś Mistrzem delegowania zadań – dziękuje

@Grupa Twoja Kariera – dziękuję za wyróżnienie

@Kandydaci – dziękuję za pokorę, pomimo dekad doświadczenia! dziękuję, iż nie jesteście ,,psem ogrodnika”, jeśli sami nie jesteście zainteresowani ofertą, często polecacie swoich partnerów/znajomych/współpracowników. Kocham Was, a dzięki temu swoją pracę

 

❓A Ty?

Czego nie lubisz u Pracodawcy/ Współpracowników?

Czym irytują Cię Twoi Klienci?

 

📙 Ponoć na ukojenie nerwów pomaga lektura: #Czy klient ma zawsze rację?

Czytaliście?

W swojej bibliotece jeszcze nie mam.

 

❗Pamiętaj:

#NicNieMusisz #TylkoMożesz #RelacyjnośćProcentuje
___________________________________________________________________________
#OkiemRekrutera #MotivaHR #InspirująNasLudzie #Wdzięczność #Docenienie #Partnerstwo