Okiem Rekrutera – Małe Sówki 🦉
Autor: Agata Zalewska
Dawno dawno temu w przedszkolu za lasem Pani Mądra Sówka uczyła swoje małe Sówki 3 prostych, ale bardzo magicznych słów: ,, dziękuje, przepraszam i proszę”.
Po kilku latach kiedy małe Sówki poszły sobie w Świat, niestety nie każda z nich pamiętała o tych zasadach.
Myślę, iż każde szkolenie dla Pracowników obojętnie z jakiej branży jak i tematyce powinno się tak zaczynać: ,,a teraz przypomnijcie sobie czego najważniejszego nauczyliście się w przedszkolu co możecie przenieść do biznesu i zawodowego życia ?”
Mam ostatnio alergię na bardzo roszczeniowych Klientów, którzy zdarzają się chyba każdemu. Taki typ co nie odzywa się miesiącami (mimo prób kontaktu), a potem dzwoni z tematem na już. Najlepiej rzucić cały misternie ułożony plan pracy, a na koniec nie usłyszeć nawet dziękuję.
Nie lubię:
- braku szacunku, krętactwa np. historii, że faktura zaginęła
- kiedy jedynie cena gra pierwsze skrzypce, a zapomina się o jakości i ciężkiej pracy po tej drugiej stronie
- braku feedbacku i jasnych zasad gry
- podziemia rekrutacyjnego: klient szuka pracowników i tak na własną rękę czy zatrudnia sztab agencji rekrutacyjnych roznych maści
- nie lubię jak klienci podważają nasze kompetencje, nie czytają rekomendacji i żyją w przekonaniu, że rekrutacja to tylko wywieszanie płatnych ogłoszeń
Biznes to nie tylko twarde zasady gry, brak sentymentów, to nie pole bitwy, gdzie nie ma czasu na sentymenty, a wydaje się rozkazy.
Jak z tym walczę?
Staram się stawiać jasne granice i walczę o Klienta/ Projekt dopóki widzę sens;-) Podnoszę telefon kilka razy i wybieram numer, piszę smsa a na końcu maila – żeby dotrzeć różnymi kanałami. Jeśli nadal jest cisza w eterze to idę po prostu dalej, tam gdzie mnie potrzebują.
@Jakub Kocjan – jesteś Mistrzem delegowania zadań – dziękuje
@Grupa Twoja Kariera – dziękuję za wyróżnienie
@Kandydaci – dziękuję za pokorę, pomimo dekad doświadczenia! dziękuję, iż nie jesteście ,,psem ogrodnika”, jeśli sami nie jesteście zainteresowani ofertą, często polecacie swoich partnerów/znajomych/współpracowników. Kocham Was, a dzięki temu swoją pracę
A Ty?
Czego nie lubisz u Pracodawcy/ Współpracowników?
Czym irytują Cię Twoi Klienci?
Ponoć na ukojenie nerwów pomaga lektura: #Czy klient ma zawsze rację?
Czytaliście?
W swojej bibliotece jeszcze nie mam.
Pamiętaj:
#NicNieMusisz #TylkoMożesz #RelacyjnośćProcentuje
___________________________________________________________________________
#OkiemRekrutera #MotivaHR #InspirująNasLudzie #Wdzięczność #Docenienie #Partnerstwo