Okiem Rekrutera – Jak rozmawiać ze skoczkami? 
Autor: Agata Zalewska
Dzisiaj o Kandydatach, którzy przez Klientów jak i zapewne niektórych Rekruterów nazywani są potocznie ,,Skoczkami”.
Większość Firm zamiast szukać wymarzonych Kandydatów. szuka tych Idealnych. Najlepiej już od piaskownicy układać resoraki i wiedzieć jaką markę i stację dealerską będzie się reprezentować. Jednocześnie mieć 5 – 10 letnie doświadczenie z multi flotą, być Dyrektorem Sprzedaży, ale samemu sprzedawać 300 aut w skali roku.
Zmieniłeś pracę 2 – 3 razy jesteś wspomnianym ,,Skoczkiem”.
Dlaczego podnoszę słuchawkę i rozmawiam ze ,,Skoczkami” o ile ktoś nie zmienia pracy co 3 miesiące?
1. To osoby otwarte i odważne. Często uprzedzają złe ruchy w pracy. Zamiast zastać wypowiedzenie na biurku, robią odważny męski czy damski krok do przodu.
2. To osoby elastyczne, łatwo dostosowujące są do zmian. Nowe biurko, zespół, środowisko pracy to ich codzienność.
3. To osoby wychodzące poza wszelkie utarte zawodowe schematy. Jasno znają swoje zawodowe obowiązki, ale i prawa.
4. To osoby dynamiczne i kreatywne. Często wchodzą w nowe zawodowe role.
5. To osoby o wielu talentach i zawodowych doświadczeniach, a szeroko rozwinięte kompetencje zawodowe mogą wykorzystać na różnych polach.
6. Wbrew pozorom to osoby lojalne i długodystansowcy, o ile otrzymają odpowiednie środowisko do rozwoju. Doceniają w pracy normalność i szukają stabilizacji, która powinna być standardem.
7. To osoby, które po wielu poszukiwaniach, wiedzą czego oczekują od pracy, obserwując różnych pracodawców wiedzą co gra w moto czy innej grze, a jakie zawodowe zasady warto zmodyfikować.
8. To ,,swieża krew” z potencjałem i chęcią rozwoju, nie przesiaknieta tylko jedną branżą i jednokierunkowym spojrzeniem.
Boisz się ,,Skoczka”?
A On boi się tego, że:
- Rekrutacja znowu okaże się konkursem piękności, a praca nie będzie zgodna z ustaleniami.
2. Znowu zmieni się Zarząd, władza i stara ekipa będzie nie potrzebna.
3. Niestabilna sytuacja ekonomiczna, gospodarcza czy polityczna doprowadzi do redukcji etatów.
4. Dzielenie się swoją wiedzą, pomysłami będzie dla kogoś niewygodne.
5. Znowu każdego 10go miesiąca będzie trzeba się prosić o swoje pieniądze.
6. W pracy będą niemoralne, nieetyczne i nie czarno – białe zasady gry.
7. Atmosfera będzie ciężka, grobowa i nieufna, a koledzy z zespołu będą patrzeć nieufnie.
8. Nie będzie podstawowowych narzędzi do pracy, a szkolenie skończy sie na obserwacji pracy kolegów zza biurka.
9. Po macierzyńskim; L4; sytuacjach losowych będzie redukcja etatu czy propozycja nie do odrzucenia, która jest degradacją.
10. Długi staż pracy i doświadczenie będzie niewygodne dla innych, zamaist przestrzeni do rozwoju będzie szklanny sufit.
11. Znowu Firma okaże się zawodową miną, z którą wstyd się identyfikować i zhańbić swoje dobre imie i nazwisko.