#OkiemRekrutera #Poniedziałek #Motoryzacja #Rekrutacja #Pasja #JakDotrzymywaćZawodowychObietnic

­čĹü┬áOkiem Rekrutera – Zawodowe Obietnice Crossed Fingers on Apple

Autor: Agata Zalewska

Drodzy,

Dzisiaj kr├│tko o moich patentach na dotrzymywanie zawodowych obietnic.

Ile razy s┼éyszeli┼Ťcie – tak wy┼Ťl─Ö dzisiaj ofert─Ö, zrobi─Ö przelew za zrealizowan─ů prac─Ö, a potem by┼éa cisza w eterze?

Sami pewnie, te┼╝ macie gorsze zawodowe dni i nie jeste┼Ťcie w stanie zrealizowa─ç za┼éo┼╝onego planu na 100 % – zreszt─ů kr─ů┼╝y powiedzenie, ┼╝e 100% wykonany plan to za ┼éatwy plan.

Sama pracuj─Ö na 3/4, a czasami 1/2 etatu, a w ostatnim czasie nawet mniej z dzie─çmi w tle.

Może banały, ale jak wyrabiam na rekrutacyjnych zakrętach?

Jako┼Ť─ç pracy, przek┼éada si─Ö na budowanie zaufania i fajnych relacji z Klientem, kolejne zlecenia i rekomendacje.

1. W pi─ůtek wieczorow─ů por─ů planuje prac─Ö na ca┼éy kolejny tydzie┼ä: szczeg├│┼éowo rozpisuje tematy do ogarni─Öcia.

2. Codzienn─ů check list─Ö zada┼ä zaczynam od najwa┼╝niejszych, jak co┼Ť zostaje to kolejny dzie┼ä zaczynam od tych zaleg┼éo┼Ťci.

3. Pami─Ötam o przerwach w pracy: dobra kawa czy 2 ┼Ťniadanie s─ů w dobrym tonie. Wypocz─Öty┬á m├│zg nie paruje i ┼éatwiej zebra─ç my┼Ťli. M─ů┼╝ zawsze irytuje mnie stwierdzeniem: nie szykuj mi jedzenia do pracy, nie mam czasu je┼Ť─ç i szkoda na to czasu.

4. Prac─Ö staram si─Ö planowa─ç logicznie: jednego dnia szukanie Kandydat├│w; odpisywanie na wiadomo┼Ťci w komunikatorach i maile; a kolejnego dnia np. rozmowy i rekomendacje – m├│zg skupia si─Ö na odbiorze jednych fal i ┼éatwiej wpa┼Ť─ç w rytm.

5. Staram si─Ö mie─ç jasny plan dnia – sprawne balansowanie mi─Ödzy trybem dom, a praca szczeg├│lnie przy zdalnej pracy jest kluczowe.

6. Przy opracowywaniu nowych projekt├│w daje sobie przestrze┼ä czasow─ů z zapasem – np. pisz─Ö opracuje temat do 2 dni roboczych do po┼éudnia.

7. Je┼Ťli chodzi o rozmowy z Kandydatami zawsze daje sobie okienko: 9 -11 i alternatywa dla tych co maj─ů pods┼éuch w pracy 17 – 20. Zawsze dzwoni─Ö na 100%, ale nie stresuj─Ö si─Ö jak np. moi ch┼éopcy chc─ů d┼éu┼╝ej rano pospa─ç.

8. Jak wiem, ┼╝e co┼Ť nie wypali, bo s─ů po┼╝ary do gaszenia w domu – to od razu uprzedzam zainteresowane strony i przepraszam, zanim mia┼éam zadzwoni─ç┬á czy napisa─ç maila,┬á a nie po fakcie, szukaj─ůc te┼╝ optymalnych rozwi─ůza┼ä.

9. Bardzo du┼╝o czasu zajmuje mi samo planowanie pracy: szkic i prace nad dobrym opracowaniem samego projektu; my┼Ťlenie nad tym jak i gdzie b─Öd─Ö szuka─ç potencjalnych Kandydat├│w. Jednak taki dobry ,,biznes plan” powoduje, ┼╝e nie pracuje potem w chaosie i rekrutacja nie stacje si─Ö zabaw─ů w ciuciubabk─Ö.

10. Stawiam na jako┼Ť─ç a nie ilo┼Ť─ç pracy, nie licz─ů si─Ö d* a efekt.

11. Unikam rozpraszaczy – telefon s┼éu┼╝y do rozm├│w s┼éu┼╝bowych,┬á kiedy tryb praca to na 200%.

12. Dzia┼éam ma┼éymi krokami, ale sukcesywnie i na bie┼╝─ůco, nie maj─ůc zaleg┼éo┼Ťci ┼éatwiej wyrobi─ç si─Ö z planem.

13. Wci─ů┼╝ ucz─Ö si─Ö prosi─ç o pomoc np. inne osoby z Zespo┼éu.

14. Nie bior─Ö wi─Öcej temat├│w do ogarniecia, ni┼╝ jestem w stanie ud┼║wign─ů─ç.

15. Bez presji, stresu i z dystansem – nie my┼Ťl─ůc o pop─Ödzaniu Klient├│w czy kasie. To chyba najtrudnieszy aspekt, ale zawsze jak pracuje z woln─ů g┼éow─ů to tematy zamykaja si─Ö ┼éatwo. Przychodzi satysfakcja, kasa i kolejne rekomendacje.

16. Wielkie tematy dzielę na małe puzzle, które konsekwentnie układam.

17. Konsekwencja.

18. Szczero┼Ť─ç w biznesowych relacjach i partnerskie traktowanie.

19. Uczenie si─Ö m├│wienia: nie, wyzwaczania granic i przedstawiania swojego punktu widzenia. Kiedy ostatnio po 1 dniu rekrutacji Klient zapyta┼é czy s─ů pierwsze CV… Zagotowa┼éam si─Ö, ale kto┼Ť kto nie wie jak wygl─ůda rekrutacja od podszewki mo┼╝e mie─ç wyobra┼╝enie: ,,wisi te milion og┼éosze┼ä za milion monet, a kandydaci dobijaj─ů si─Ö z ka┼╝dej strony”. Trzeba u┼Ťwiadamia─ç jak wygl─ůda dany biznes, ca┼éy proces danego tematu, ile mo┼╝e trwa─ç i dlaczego, podkre┼Ťla─ç jakie warto┼Ťci s─ů dla nas wa┼╝ne, przedstawi─ç kolorowe barwy, ale i odcienie szaro┼Ťci. Rekrutacja to nie fabryka, stawiamy na jako┼Ť─ç, jeste┼Ťmy na bie┼╝─ůco w kontkacie z Klientem, informujemy o procesie.

20. Relacyjno┼Ť─ç.

21. Zaopiekowanie si─Ö si─Ö Klientem.

22. Zaanga┼╝owanie.

23. Autentyczno┼Ť─ç.

Zadowoleni Klienci wracaj─ů.

Od po┼éowy marca podczas pandemii: stacja dealerska Renault i Dacia ze ┼Ťl─ůska zleci┼éa nam 5 wakat – Asystent ds. ubezpiecze┼ä po obsadzeniu takich stanowisk jak: Mechanik samochodowy; Blacharz samochodowy; osoba do dzia┼éu ubezpiecze┼ä i Kierownik serwisu; jeden z duzych graczy na rynku RAC zleci┼é kolejne 5 wakat├│w na stanowsika: Specjalista ds. Helpdesk; Administrator Sieci i Java Developer; a pewna wroc┼éawska firma z bran┼╝y narz─Ödziowej, po p├│┼é roku od zamkni─Öcia zlecenia zleci┼éa nam kolejne na stanowisko: Magazyniera – Logistyka.

#Pracowa─çInieZwariowa─ç?

Jakie s─ů Wasze patenty?